欢迎 - welkom in Singapore - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Maaike - WaarBenJij.nu 欢迎 - welkom in Singapore - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Maaike - WaarBenJij.nu

欢迎 - welkom in Singapore

Door: Maaike

Blijf op de hoogte en volg Maaike

05 Februari 2013 | Singapore, Singapore

Ons avontuur is nu echt begonnen! Tussen vier en vijf wordt huize Kuiters wakker. Hierna kwamen de jongens, van hun game nacht, naar ons toe. Moeders maakt ondertussen broodjes en krentenbollen klaar. Na een aantal kleine ongelukjes (meerdere vruchtensappen gaan over de grond) zijn we er klaar voor.

Schiphol
Om kwart voor zes worden we opgehaald door een collega van Ton. De rit verloopt soepeltjes en zonde file. We komen dan ook een uur later op het vliegveld aan. Inchecken gaat geheel volgens plan. Op het vliegveld doen we nog een aantal inkopen en om half tien gaat de gate open. Bij de douane wordt er een geheel bodyscan gemaakt om te kijken of niemand wapens of andere illegale zaken bij zich heeft. We komen onze piloten en stewardessen tegen en we worden vriendelijk begroet! Dat is alvast een goed teken.

In het vliegtuig
Eenmaal in het vliegtuig liggen de kussens en plaids klaar en worden we nogmaals gastvrij door de stewardessen ontvangen. Het eten en service zijn super. We kijken wat films, lezen en slapen zo nu en dan. Na twaalf uur vliegen komen we om kwart voor zes (Singapore tijd) aan. Een belletje en smsje naar het thuisfront om iedereen daar ook met een gerust hart te laten slapen, want in Nederland is het elf uur in de avond.

Singapore
Met een skytrain (een metro zonder chauffeur) gaan we richting de gate waar we een hotel hebben geboekt. Hier checken we om zeven uur plaatselijke tijd in. Om één uur hebben we allemaal minimaal vijf uur geslapen en lekker kunnen douchen. Tijdens een wandeling richting de gate waar we straks weer in het vliegtuig stappen blijven we even hangen bij de BK voor een hamburger en frietjes.

Lachen
We hebben al heel wat af gelachen. Een voorbeeld hiervan is dat Mark al in Thailand, Vietnam en China is geweest in plaat van alleen Singapore! Hij versprak zich steeds weer. Rich paste niet onder de douche waar ook smakelijk om werd gelachen. Daarnaast zie je hier een hoop bijzondere dingen een M&M store, angrey bird attracties, koi karper vijvers en nog veel en veel meer. Toch is het een raar idee om zo ver van huis te zijn. Je ziet wel vaker vrienden of familie voor een lange tijd niet maar aan de andere kant van de wereld is toch een heel ander idee.

Trammi de kiwi
Onze oranje kiwi heeft sinds nu ook eindelijk zijn naam! Naar het idee van tante Denise vernoemen we hem naar ons allemaal (Ton, Richard, Angela, Mark, Maaike en Ilona). Hij heeft ook al een hoop gezien. Zie de fotos van zijn indrukken.

Nog 16 uur en dan zien we Thijs, Hariette, Susan en Paul weer! Tevens ontmoeten we Jj en Myrinne. Uiteraard volgt er dan zo snel mogelijk een nieuw bericht.

• 05 Februari 2013 - 09:59

Marcia:

Hoi wereldburgers :-) ,

Ik word helemal jaloers als ik Richard zo zomers gekleed zie. Lijkt me heerlijk. Fijn dat de 1e vlucht zo goed is gegaan. Dat we jullie zo kunnen volgen, ben nu extra blij zo met m'n leitje op de bank. Kan ik steeds even kijken of er al nieuws is, zonder dat de hele computer opgestart moet worden.
    Tot snel lees.

X Marcia en natuurlijk ook van m'n werkende vrijert :-)

• 05 Februari 2013 - 10:04

Sanne:

Lieve zus rich en natuurlijk de rest niet te vergeten!

Gelukkig zijn jullie veilig in singapore aangekomen en mogen jullie snel de reis voortzetten!
    Geniet er van want hier is het soms bar en boos en ik kijk uit naar het volgende verslag!

Dikke kus San

• 05 Februari 2013 - 11:51

Jacqueline Sterken:

Hoi hoi allemaal,
    Wat een leuk bericht en foto,s fijn dat alles goed verloopt geniet ervan liefs jacqueline sterken

• 05 Februari 2013 - 18:38

Helene Herrstrass:

Hallo lieve familie kuiters en co :) :)
    We wensen jullie onwijs veel plezier met jullie reis naar het kiwi-land.
    We gaan jullie zeker, met grote belangstelling, volgen.
    Eenmaal in Sumner, hoop ik dat jullie onze familie (Jansen) daar een enorme knuffel van ons willen geven.
    Ben wel een beetje jaloers, maar ik kijk met grote vreugde uit naar Juni als ze naar Nederland komen.
    Have fun. Geniet van alles wat jullie gaan beleven en zien.
    M. vr. Groetjes. Henny en Helene (zwager en zus van Thijs en Jet)

• 05 Februari 2013 - 19:09

Olga:

Hoi lieverds,

Net het verslag gelezen! Super leuk.....fijn om zo op de hoogte te blijven van julllie mooie reis!
    Geniet er allemaal lekker van en ik kijk uit naar t volgende verslag! Dikkie kus van Tante Ol en doe de groetjes daar aan Thijs en Hariette en de kids! Xxx

• 05 Februari 2013 - 19:33

Denise:

Hoi lieve familie,

Wat een leuke foto's. De sfeer zit er goed in ! Het wordt een feestje om het verslag te lezen maar ook om de foto's te zien en indrukken te krijgen. Hier is al weer hagel en natte sneeuw gevallen !
    Kussie en knuf voor allemaal, ook voor Trammi.

• 06 Februari 2013 - 13:55

Cobi Siemonsma:

beste mensen, het ziet er allemaal heel vrolijk uit !!
    Ik wens jullie nog heel veel plezier met jullie reis. Ik lees de verslagen en geniet ook mee.
    groetjes
    Cobi

• 06 Februari 2013 - 14:57

Cees:

Hoi luitjes.

Fijn dat alles goed is verlopen, ik ben niet jaloers hoor.......ben je gek....helemaal niet.
    Echt heus niet.......ook de meiden van de administratie niet........
    We hebben het best zo hier in het koude landje waar je met dikketruien momenteel moet lopen.....

Geniet er allemaal van de vakantie, en Ton..... ben echt niet jaloers hoor ........!!!!!

• 06 Februari 2013 - 19:45

Ella:

Hallo luitjes,

Wat ontzettend leuk dat wij deelgenoot mogen zijn van jullie reis. Met zo'n familie kan het alleen maar leuk zijn natuurlijk.
    Zoals hierboven werd geschreven zijn wij natuurlijk niet jaloerrrrrrrs, want het is hier heerlijk.....koud en nat. Wat wil je nog meer. Sta ik ook nog met een lege accu...
    Heerlijk straks in jullie eigen woning op wielen. Zoiets als mamaloe en haar familie je weet wel. Geniet van de reis en met elkaar. Leuk ook om foto's te zien met trammi. Daar kun je nog een vervolgverhaal van maken. Goed bedacht.

Lieve groetjes,

Ella

• 06 Februari 2013 - 20:29

Cees, Marga, Naomi En Bjork:

Hallo lieve vakantiegangers,

Gelukkig goed aangekomen! We hebben net de eerste foto's bekeken en het verslag gelezen. Harstikke leuk.
    Aub lekker veel foto's plaatsen, zodat we veel mee kunnen genieten. Uiteraard ook de grappige !

Een hele mooie vakantie toegewenst en we blijven jullie volgen.

Dikke knuffels van ons en de groeten aan de oranje trammi.

• 06 Februari 2013 - 21:59

Ernst:

Geniet van de pearl of the oriënt! Mijn eerste walkman en Nikes komen uit die stad (drie eeuwen geleden, zucht...). Ben jaloers. Vergeet niet van het eten en de glamour te genieten!