Back to "home" - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Maaike - WaarBenJij.nu Back to "home" - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Maaike - WaarBenJij.nu

Back to "home"

Door: Maaike

Blijf op de hoogte en volg Maaike

14 Februari 2013 | Nieuw Zeeland, Christchurch

13 februari - Punakaiki en Greymouth
Opstaan, douchen en ontbijten zoals alle andere dagen. Het weer is grijs en een beetje nattig. Vandaag rijden we verder langs de westkust. Eerst richting Punakaiki en hierna naar Greymouth. Mark rijd een heel stuk langs de kust. We verwachten alleen maar rechte wegen maar dit viel tegen. Hij brengt ons helemaal veilig naar onze eerste bestemming.

Als we eenmaal aankomen in Punakaiki trekt de lucht een heel stuk open. We drinken een kopje koffie en thee voordat we de pancake rocks gaan bekijken. Dit zijn rotsen aan de kust die door de wind en het zeewater helemaal zijn weggesleten. Zo erg dat het net allemaal gestapelde pannenkoeken lijken. Tevens zijn hier gaten in de rotsen ontstaan waardoor er soms fonteinen met water naar boven worden gestuwd oftewel blowholes. Een super leuk gezicht! Als we alles gezien en bekeken hebben gaan we nog een aantal souveniertjes en ansichtkaarten kopen. Ook vind ik voor mijn baby nichtje (Sanne en Marc krijgen een dochtertje) een super leuk cadeautje.

Hierna rijden we door naar Greymouth om daar een hapje te eten en te shoppen. Ilona en Mark hadden iets voor hun tablet gekocht wat kapot is gegaan. Gelukkig kunnen ze dat hier ruilen. Hierna gaan we naar de andere kant van het dorp om de dongel te ruilen. Helaas lukt dit niet. Aangezien dit ver lopen is gaan we terug naar de kamper. Onderweg kopen Rich en Ton een nieuw zeeland pet en shirts. We besluiten uiteindelijk bij de subway iets te gaan eten. Hierna boodschappen doen en op naar de camping in Hokatika.

Aangekomen op de camping gaan we even zonnen en hierna gaan Mark en Ilona koken. Heerlijke kippensoep staat vandaag oo het menu. Angela en ik lopen nog even naar een winkeltje voor kruidenboter. Dit hebben ze niet dus we maken eigen gekruideboter. Hierna gaan Ilona en Mark afwassen en zelf ook douchen. Die avond doen we spelletjes (yahtzee en boerenbridge)

14 februari - Hokitika Gourge (rivier) en terug naar Sumner.
Vandaag moeten we vroeg opstaan want we moeten weer veel rijden. We rijden om half negen weg richting Hokitika Gourge. Hier ontbijten we uit het vuistje. Dan lopen we richting een hangbrug. Zelf Ton durft de oversteek te maken! Het water hier is ontzettend helder blauw. Vandaag hebben we weer een ontzettend mooie plek in Nieuw Zeeland ontdekt.

Hierna rijden we via Arthurs pass richting Christchurch. Onderweg zien we vele mooie vergezichten en watervalletjes! Ook komen we langs het plaatsje Springfield (net als waar de Simpsons wonen). In Springfield eten we een hapje en gaan weer door. Zodra we rond vier uur in Christchurch aankomen gaan we langs het kamper verhuurbedrijf aangezien de kamper een aantal mankementen heeft. Als dit opgelost is gaan we door richting Thijs en Jet en Sumner. Het voelt een beetje als thuis komen. Hier bestellen we een pizza en laten we alle fotos (1000 gemaakt!) zien.

• 14 Februari 2013 - 09:43

Jelle :

leuke verslagen nog veel plezier daar.
    zoek een uit waar je kan vissen hahaha
    groeten.

Jelle

• 14 Februari 2013 - 09:53

Wilma:

goede morgen en voor jullie goeden avond.

Hier weer wat uit oostvoorne,
    Het is hier weer aan het sneeuwen.
    Ik heeft het verslag weer met bewondering zitten lezen,
    wat maaken jullie een mooie dingen mee en zien jullie
    een hoop in die korte tijd dat jullie er pas zijn.
    Ik vraag mijn af of jullie een rust dag er tussen nemen
    anders moeten jullie naar deze mooie reis een week vakantie
    nemen om uit te rusten hahaha?
    Ja leuk van Sanne en Marc dat ze een Meisje krijgen ze zijn helemaal
    in hun noppjes.
    Ik heb al een pop gekocht en gegeven de eerste pop van haar oma.
    Nou geniet er heel erg van tot de andere ver slag.

groetjes aan iedereen,

Wilma xxx

• 14 Februari 2013 - 11:42

Jacqueline Sterken:

Allereerst happy valentijn allemaal. Wat hebben jullie weer veel gezien waanzinnig.
    Geniet ervan want hier is het aan het ijzelen . Heel veel liefs jacqueline

• 14 Februari 2013 - 17:13

Leanne:

Wat een mooi blauw water! Ik zeg: TOF! Ik kreeg trouwens gelijk trek in pancakes toen je de bergen omschreef, haha! Hier is het allemaal wat minder mooi blauw. Sterker nog: vandaag sneeuwt het in NL!

Have FUN!

Groetjes,
    Leanne

• 14 Februari 2013 - 18:34

Joke:

Hoi Maaike en alle andere,

Wat een leuke reis maken jullie toch!
    Nieuw-zeeland lijkt mij erg mooi.

wil je iedereen de groeten doen van ons?

JOke

• 16 Februari 2013 - 20:34

Gerda En Dick De Ruiter:

Ton en Angela,
    Wat een fantastische reis maken jullie! We zijn jaloers, vooral omdat het weer hier bar en boos is geweest: sneeuw, hagel, ijzel, snijdende wind uit het oosten, brr! Onze etage alles ok.
    Wij wensen jullie en het hele gezelschap nog fjine dagen.
    Liefs van Gerda en Dick