Eerst dag in Italie/Rome - Reisverslag uit Rome, Italië van Maaike - WaarBenJij.nu Eerst dag in Italie/Rome - Reisverslag uit Rome, Italië van Maaike - WaarBenJij.nu

Eerst dag in Italie/Rome

Door: Maaike

Blijf op de hoogte en volg Maaike

23 September 2014 | Italië, Rome

Maandag 22 september

Een dagje het huis voor mij alleen. Heerlijk is dat. De voorbereidingen voor Rome treffen. Dat houdt in: de was weggestreken (en het was een hele berg), koffers van zolder halen en de rest lekker relax.

Richard moest gewoon aan het werk maar is vanavond op tijd thuis. We hebben vakantie dus lekker makkelijk eten gehaald. Geen pizza want dat eten we de rest van de week al. Nog even samen de dag bijpraten en hierna gaan we bijtijds naar bed want morgen is het vroeg uit de veren.

Dinsdag 23 september

Om 05:00 worden we opgepikt door pa Kuiters. Dus om 04:00 het wekkertje gezet. Eerst op ons gemak douche en ontbijten. Nog een smsje naar pa van den Dool want die is vandaag jarig.

Dan de katjes een aai en we zijn op weg naar Rotterdam airport. En wat een drukte is het daar! Wel acht vluchten vertrekken om 07:00. Een aantal zijn vertraagd. Gelukkig onze vlucht niet.

Om 07:15 zitten we op onze plekken. Het vliegtuig zit niet vol dus wij mochten van rij wisselen zodat ik bij het raam kan zitten en we drie stoelen voor ons samen hebben.

Aangezien het net licht is kan ik prachtige foto's maken van het opstijgen en de zon net boven de wolken. Bij het overvliegen hebben we prachtig uitzicht over de alpen en zien we heel Rome liggen! Wat gaaf zo vanuit het vliegtuig. Iets later dan verwacht, 09:25, landen we.

Even naar de wc op het vliegveld en we staan buiten. Het is 24 graden echt heerlijk! Nu op zoek naar een eventuele shuttle maar deze niet gevonden. Dan maar naar Roma Termini (hoofd station). Van hieruit vinden we onze weg wel.... Dat was leuk verzonnen maar minder goed uitgevoerd. Wat een mensen, wat een gedoe en wat een gebrek aan info.

Dan maar een taxi?! Met een beetje navraag bleek dit 50 euro te kosten. Dat gaan we dus even niet doen. Maar met wat ronddwalen en hulp van een gypsy girl toch in de juiste trein onderweg naar ons hotel. En dat kaartje kosten 2 euro dus is dat is wel de juiste keuze geweest.

Na een overstap, een ontzettend steile roltrap (ik was zelfs een beetje bang) en een loopje van 5 min komen we aan in het hotel. Twee vriendelijke dames helpen ons op weg. We krijgen nog een leuk compliment: Are you Englisch? No we are Dutch. Well.. all the Dutch people speak englisch very well.

Onze kamer is nog niet klaar dus bagage in de studiekamer droppen en gaan met die banaan. Het is ondertussen kwart over één. We besluiten te voet onze weg verder te zoeken. Op advies van de dames op naar Monumento a Vittorio Emanuele II.

Dit bleek, te voet, nog vijf kwartier te duren. Op zich niet erg maar op de weg komen we niet echt iets interessants tegen. Aangezien we toch een beetje moe zijn crashen we bij het tentje Napoleon en eten wij onze eerste pizza! Heerlijk was die.. Dit hadden we even nodig.

Na het eten op naar de trevi fontein. Deze wordt verbouwd dus eigenlijk niet zo heel veel te zien. Door dus naar de Spaanse trappen. Hier gaan we lekker even zitten en nemen we de tijd. Mensen kijken is toch echt wel leuk zo lekker in het zonnetje op die fantastische trappen. Dat dit in 1587 er ook al was?!?

Na een half uurtje mensen kijken zijn we verder gelopen door de winkelstraat van Rome. Dior, Prada en Swarovski glimmen je tegemoet. Misschien ooit... voor als we later groot zijn denken we dan maar.

Op ons gemak zijn we door gewandeld naar Monumento a Vittorio Emanuele II en zijn hier op de tram terug gestapt richting het hotel. Even opfrissen klinkt als muziek in ons oren. Als we bij het hotel terug zijn worden weer opgewacht door dezelfde engelse dame. Kamer 507 wordt het nu even uitpakken en kijken hoe het bed ligt.

• 23 September 2014 - 19:31

Ilona En Mark:

Heerlijk van genieten broer en zus! Het verslag ziet er nu al wel belovend uit, wij zullen proberen elke dag even te kijken wat jullie die dag weer hebben beleefd!
    Geniet ervan!

Wij houden van jullie!
    Dikke kuss Mark en Ilona

• 23 September 2014 - 22:06

Pap Ton:

Welterusten voor straks maak er morgen weer een mooie dag van bij het Colosseum. Lekker de zon op je huid en energie tanken. Veel plezier. XX pap.