Willowbank en Christchurch - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Maaike - WaarBenJij.nu Willowbank en Christchurch - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Maaike - WaarBenJij.nu

Willowbank en Christchurch

Door: Maaike

Blijf op de hoogte en volg Maaike

16 Februari 2013 | Nieuw Zeeland, Christchurch

15 februari - Willow banks
Vandaag moet de familie Jansen werken. Wij slapen een beetje uit. We soppen de kamper en wassen wat kleding. Myrinne komt rond half tien aan en gaat haar lessen voorbereiden. Ook duiken we nog een Sumner in om daar te pinnen en de shops te bekijken. We halen gelijk wat boodschapjes voor vanavond. Om kwart over twaalf komt Jet thuis en zij neemt ons mee naar Eastgate.

Eastgate lijkt een beetje op zuidplein maar dan veel kleiner. We kijken onze ogen uit maar kopen hier niks. Wel eten we een lekker broodje. We gaan ook naar the warehouse. Dit is die grootte non food supermarkt. Ilona en ik slagen hier voor wat shirts en een vest. Om vier uur zijn we weer thuis bij Jet en Thijs. Allemaal omkleden want we gaan naar een Maori avond. We rijden eerst bij Suzanne haar werk langs om haar op te pikken. Hier zien we dat ze vanochtend een ongelukje heeft gehad met haar auto. Gelukkig is er alleen materiaal schade en mankeert zij niks.

De Maori experience is een cadeau van Ton en Angela aan ons allemaal. Echt super lief! De Maori experience vindt plaats in Willowbanks. Dit is een kleine dierentuin met vele inheemse dieren. De experience is een indrukwekkende rondgang van rituelen en bijzonderheden. Na het dansen en zingen blijven we ook eten. We eten van een traditionele Hangi. Dit is voedsel bereidt onder de grond. We hebben vijf gangen: soep van zeewier en aardappel, mosselen, zalm, vlees en groenten en als laatst pavlova. Hierna gaan we weer richting huis. Rich en ik rijden met Susan mee om haar oude en nieuwe huis te zien. Ook ontmoeten we haar katten en haar vriend JJ. Bij Jet en Thijs spelen we een aantal spelletjes boerenbridge.

16 februari - Christchurch
Vandaag gaan we een dagje naar Christchurch. Om elf uur stappen we in de auto en vertrekken we naar het centrum. Tijdens de reis naar het centrum zien we de eerste tekenen van de schade van de aardbeving. Als we in het hart van het centrum aankomen is er een heel groot gedeelte afgesloten aangezien dit compleet verwoest is. Im de hoofdstraat zijn vele winkels vervangen door zeecontainers. Een noodzaak maar het ziet er heel modern en mooi uit. In een souvenirshop vinden we nog wat cadeautjes en ik koop een jade ketting.

We gaan richting de botanische tuin van CC. Onderweg trakteren Rich en ik op een drankje en patatjes. Bij de botanische tuin stappen we op de bus om de red zone te zien. Deze zone is compleet afgesloten omdat er veel sloopwerkzaamheden zijn en gevaar van vallende gesteente. De tocht is zeer indrukwekkend zeker voor Ton, An, Ilona en Rich aangezien zij het voor en na plaatje kennen.

Als we na 40 minuten uitstappen gaan we de botanische tuin in. Hier wordt het Chinese nieuw jaar gevierd. Allemaal Chinese tradities worden uitgebeeld. Jet en ik hebben ook onze eigen danspas ontwikkeld: de crashende flamingo. Na de tuin gaan we op zoek naar een ijsje. Al snel hebben we een tentje gevonden en hebben we allemaal een Tip Top ijsje.

Hierna gaan we boodschappen doen voor het eten van vanavond. Jet gaat chili met bonen, nachos en pita maken. Na wat gekibbel onderling mag Angela de maaltijd betalen. Jet staat graag zelf in de keuken dus iedereen gaat zijn eigen gang als onze keukenprinses aan de slag gaat en het smaakt daadwerkelijk heerlijk! Ik ga vanavond op tijd naar bed en de rest duikt na een spelletje er ook niet al te laat in.

• 17 Februari 2013 - 09:40

Peter En Marcia:

Hoi lieverds,

Wat maken jullie toch een hoop mee, zeer bijzonder.
    Waren gisteren nog in Spijkenisse, konden niemand bellen om een bakkie mee te doen, miss you :-) !!!!

Knuf voor allemaal,
    Marcia en natuurlijk ook van mijn vrijert

• 17 Februari 2013 - 10:33

Wilma:

Hoi allemaal,

Wat een leuk verslag weer,
    Hier wat beter weer maar er komt een koude frontaan.
    Wees naar blij dat jullie daar zijn met dat mooie weer.
    En dat jullie het naar jullie zin hebben,

groetjes aan iedereen, Wilma

• 17 Februari 2013 - 10:51

Joke:

Hee Maaike,

Wat lijkt me dat indrukwekkend, die inheemse avond met al die rituelen; en wat een leuk cadeau om te krijgen.
    Genieten jullie nog maar verder van alles wat komen gaat.Voor nu heel veel groeten uit een saai, koud en bewolkt spijkenisse. Joke

• 17 Februari 2013 - 11:17

Ineke En Rick:

Hoi Luitjes , we volgen julie al die tijd natuurlijk en vinden het leuk om ze lezen en zien wat jullie beleven.
    Nog veel plezier en groetjes aan allen.

• 17 Februari 2013 - 13:41

Ria :

Hoi Angela, Ton, R&M en I&M,

Wat leuk om jullie avontuur te volgen daar. Zo te lezen hebben jullie het prima naar jullie zin en hebben jullie al heel veel mooie, leuke en spannnende dingen gezien en gedaan. Mooie foto's ook. Viola was helemaal jaloers, toen ze de foto's zag wilde ze ook weer terug. Geniet ervan en nog heel veel plezier met elkaar.
    Liefs en groetjes,
    Ronald en Ria

• 18 Februari 2013 - 17:15

Jacqueline Sterken:

Jullie hebben het nog steeds super lees ik in het leuke reisverslag. Wij zijn net weer terug uit hoogeveen leuk gehad. Wij wensen jullie verder heel veel plezier liefs jacqueline

• 18 Februari 2013 - 20:06

Cees:

Hoi luitjes

Zo te lezen hebben jullie een wereld vakantie. Veel indruk opgedaan en een hoop plezier.
    Lekker weer, korte broek en een rond buikje.

wij hier in het kleine landje hebben het ook super........al drie dagen volop zon en jaja een temperatuur van 6 graden, dus hebben we de korte broeken nog maar even ver weggestopt en een warme choco genomen.

nog veel plezier. en An hou die gabber van me in de gaten........anders moet ik heel veel met hem gaan fietsen dit jaar.

Groetjes Cees en Mo.. en de meiden van de adm.

• 18 Februari 2013 - 21:18

Wendy:

Hoi allemaal,

Keer op keer lees ik jullie reisverslag met veel plezier ! Fijn dat jullie zo genieten van deze geweldige reis
    met elkaar.
    Zoals iedereen al schrijft hier wordt het deze week weer kouder,dus geniet maar lekker van de heerlijke temperatuur en de zon.

Heel veel vakantie plezier.

Liefs Wendy X

• 18 Februari 2013 - 23:54

Nelleke Van Dijk:

Hoi Angela en Ton, R&M,I&M

Wat maken jullie een geweldige reis, ontzettend leuk om jullie reisverslagen te lezen.

Angela en Ton nog van harte gefeliciteerd met jullie 30 jarig huwelijk, een hele prestatie hoor !!

Nog heel veel reisplezier.

Lieve groetjes, Nelleke

• 21 Februari 2013 - 22:30

Marloes:

Enjoy, mooie ervaringen :)!!