Onze laatste dagen - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Maaike - WaarBenJij.nu Onze laatste dagen - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Maaike - WaarBenJij.nu

Onze laatste dagen

Door: Angela en Maaike

Blijf op de hoogte en volg Maaike

26 Februari 2013 | Nieuw Zeeland, Christchurch

Zondag 24 februari
Vanmorgen zijn we na een zeer goede nachtrust om kwart over tien allemaal klaar om naar de Willowbank (een kleine dierentuin/ luxe kinderboerderij) te vertrekken. Om elf uur komen we daar aan en kopen voer voor allerlei dieren en beginnen onze wandeling. We bekijken alle dieren die we tegenkomen en voeren vele dieren. Ze hebben er zwarte zwanen, kangoeroes, kiwi's, zwijntjes, aapjes, hertjes, schapen en allerlei inheemse vogels. Bij de kangoeroes overtreed Hariette de regels. Zij gaat via de zijkant van het hek het terrein op waar deze beestjes zich begeven en geeft ze eten en aait ze. Ook voeren we aalen die in een bassin echt van je lepel komen eten. Als we in het kiwi-gebied zijn is het aardedonker, de lichten zijn uitgevallen en je ziet geen hand voor ogen, Mark laat mij schrikken, Hariette is nachtblind, al met al een heel spektakel om hier rond te lopen. We zien heel flauw ergens iets wat op een kiwi lijkt maar helaas is het te donker.

Thijs en Jet lopen gelijk langs iemand van het kiwi-gebied om te melden dat het echt heel donker is. Er komt iemand en we gaan er nog eens doorheen. Dan zien we vier kiwi's, super hoor. Wanneer we na twee en half uur bij het eind van het park zijn krijgen we een lunch van Thijs en Hariette. We kiezen voor een drankje met wedges of chips en daarna rijden we weer naar huis. Paul en Myrinne zijn al terug van het kampeerweekend wat zij samen met Susan en JJ en vrienden hebben gehad. Wanneer Susan en JJ er ook zijn worden de kids uitgenodigd om mee te gaan schieten op de hills. De meiden gaan mee om te kijken en Ton gaat mee om te filmen. Wanneer het hele spul terug komt, genieten wij van de heerlijk klaargemaakte zalmhapjes, zalmrolletjes en verse zalm met stokbrood. Daarna genieten van het vlees wat Thijs op de buitenkeuken heeft bereid, terwijl er op de tafel allemaal lekkere bijgerechten staan maakt iedereen zijn eigen bordje klaar en smult van alle lekkernijen.

De jongelui doen een spelletje " wie ben ik". Wel in het Engels want JJ spreekt geen Nederlands en ze hebben het reuze gezellig en lachen wat af. Al met al een gezellige avond. Wanneer de kids van Thijs en Jet richting huis gaan doen we een spelletje, lezen en kletsen we wat en gaan bijtijds naar bed, morgen moeten onze vriendjes weer werken.
Morgen een redelijk rustig dagje.

Maandag 25 februari.
Vanmorgen allemaal bijtijds opgestaan want we willen gaan winkelen in Christchurch. Thijs en Hariette zijn al vroeg naar het werk gegaan en dus zijn we met ons gezin in de 9 Thorpestreet in Sumner. Om negen uur komt Myrinne binnen om zich voor te bereiden op haar werk vanmiddag. Dan vertrekken we naar bus nummer 3 die om negentien over negen arriveert en deze brengt ons naar de Re-Start in Christchurch, dit is het containergebied waar we eerder geweest zijn met Thijs en Hariette. We shoppen wat maar gaan al gauw richting de South City mall, een klein winkelcentrum vlak bij Jetjes werk. Hariette haalt ons daar na het werk op en we gaan dan naar de Riccarton Mall, een super groot winkelcentrum waar we eten en winkelen.

Om half vier gaan we kijken bij Susan op het werk, een mooi bedrijf waar Susan het erg naar haar zin heeft. We lachen er flink en laten Susan weer verder werken. Daarna door naar een winkelcentrum waar Jetje nog wat boodschappen doen en dan naar Mitre 10 (tuincentrum). Wanneer we thuis zijn komen Paul, Susan, Myrinne binnen druppelen en Hariette staat in de keuken voor een heerlijke maaltijd. Rijst met groente, gehakt en saus. Een gerecht om thuis ook eens te maken. Iedereen gaat vanavond bijtijds naar bed, morgen onze echte laatste dag hier.

Dinsdag 26 februari
We slapen wat uit en pakken de koffers en handbagage zover in als we kunnen. Thijs en Jet zijn naar het werk en rommelen lekker in huis. Wanneer Jet uit haar werk komt gaan we naar New Brighton een stadje aan zee met een pier. We waaien er lekker uit en shoppen nog wat. Daarna rijden we langs Thijs zijn werkplek waar we een kleine rondleiding krijgen. Wanneer we thuis zijn gaat ma met Jet en Ton langs de dokter. Haar linkeroor zit dicht en ze is zo goed als doof, niet echt een pretje voor onze vliegreis. De praktijk is een oud gebouw met een zeer ouderwets interieur. De dokter is erg vriendelijk en ziet al gauw wat er aan de hand is. Er zit een flinke prop oorsmeer te diep in haar oor en dat wordt er uitgewassen. Hierna gaan pa en ma met Thijs en Harriette naar het tuincentrum om een cadeau uit te zoeken voor de kiwi vrienden. Ze komen thuis met een mooi tuinstel. Na thuiskomst gaan Jet en Myrinne de keuken in voor de avondmaaltijd. Spinazietaart, silverbietquiche en worstjes met chippies(frites).

Morgen vertrekken we naar Nederland terug naar onze familie en vrienden, maar laten onze kiwi-vrienden(voor 93 nachtjes )achter. Wij hebben een heerlijke vakantie gehad samen. Een reis om nooit meer te vergeten!

• 26 Februari 2013 - 07:58

Jacqueline Sterken:

Wat een leuk verslag weer.de laatste dagen zijn aangebroken nog even genieten.
    We wensen jullie een fijne terugreis groetjes jacqueline

• 26 Februari 2013 - 08:05

Peter En Marci:

Hoi allemaal,

Nou, jongens, het is nu echt aftellen. Wat een super reis hebben jullie gehad.
    Peet gaat zo werken, ik hier in huis want op m'n poetsdag staan we op jullie te wachten op het vliegveld :-) :-) :-) . We wensen jullie een goede terugreis toe. Lieve groeten voor jullie allemaal, natuurlijk ook voor de thuisblijvers.

Dikke kus van ons

• 26 Februari 2013 - 08:09

Wilma:

Hoi iedereen,
    Weer een mooi verslag en weer een hoop gedaan.
    Maar ben wel blij dat je weer naar huis kom haha,
    DAN kunnen we jullie mooie verhalen en fotos, en film bekijkken.

groetjes Wilma

• 26 Februari 2013 - 08:10

Ella:

Hallo lieve luitjes,

Op het momet dat ik dit schrijf zijn jullie waarschijnlijk al op de terugreis. Het is gek om te lezen wat jullie allemaal op de 26 e hebben gedaan. Hier zit ik nog in mijn nachtgewaad aan het ontbijt. Straks komt mijn eerste verjaardagsvisite.
    Wij willen jullie een goeie terugreis toewensen. Nog even een ferme zit, maar daar zijn jullie inmiddels wel aan gewend.

Groetjes en tot heel gauw,

Ella

• 26 Februari 2013 - 15:22

Elly Buiter:

hallo allemaal,

alweer jullie laatste verslag. Wat gaat het toch allemaal snel, supersnel. maar wat een heerlijke verslagen met alle belevenissen, soms zoveel dat het nauwelijks te bevatten was voor ons thuisblijvers. Geniet van de laatste dagen en de terugreis. Ton, hoop je volgende weer weer in levende lijve te ontmoeten om alle verhalen nog eens op je eigen manier verteld te krijgen.

groetjes,

Elly Buiter

• 26 Februari 2013 - 19:29

Christien:

Hallo reizigers

Wat is die reis van jullie snel voorbij gegaan.
    Ben heel benieuwd naar jullie foto's en film.
    Jullie zullen het de komende tijd wel druk krijgen om die aan ons allemaal te laten zien.
    We spreken gauw af wanneer jullieterug zijn.

Liefs Dick en Christien

• 27 Februari 2013 - 12:08

Denise:

Bijna thuis ! Wat zal dat afkicken worden voor jullie ! Niet meer met zijn zessen als gezien, ieder weer zijn eigen huis, de kou hier in Nederland en dan jullie kiwi vrienden missen. Gelukkig dus maar voor 93 nachtjes ! Maar......... jullie lieve familie staat lekker te wachten op Schiphol en zijn blij dat jullie weer veilig en heelhuids thuiskomen. Dat is toch ook wel weer een fijn idee toch ? ha ha ! He zussie, is de doofheid over gegaan en kan je weer alles horen ?

Tot donderdagmorgen vroeg ! Gezellig !

Dikke kus