Welkom in Nieuw Zeeland - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Maaike - WaarBenJij.nu Welkom in Nieuw Zeeland - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Maaike - WaarBenJij.nu

Welkom in Nieuw Zeeland

Door: Maaike

Blijf op de hoogte en volg Maaike

06 Februari 2013 | Nieuw Zeeland, Christchurch

5 en 6 februari 2013

De vlucht van Singapore naar Christchurch
Voordat we in Nieuw Zeeland aankwamen moesten we weer voor negenhalf uur het vliegtuig in. De vlucht en service waren weer super. We hadden iets meer turbulentie dan de eerste keer maar dit viel ook te verwaarlozen. Weer films gekeken, spelletjes gespeeld en geslapen.

En dan zijn we veilig aangekomen! Om half elf (nz tijd) komen we aan. Nadat we door de douane keuring (de Nederlandse Mayo wordt als verdacht beschouwd) zijn gekomen kunnen we rond kwart over elf de hele bubs een dikke knuffel geven.

Cadeaus
Met twee auto's gaan we richting het huis van Jet en Thijs. Ma, Rich en ik stappen bij Jet, Thijs en Susan in de auto. Wij doen nog een aantal boodschapjes en komen dan "thuis" aan. Onderweg komen we een heel mooi welkomsbord tegen.

Daar aangekomen kunnen we van Jet haar kookkunsten genieten. Ze heeft kaasmuffins en room hoorntjes gemaakt en ook nog chocotaart. Hierna worden traditiegetrouw ook cadeautjes uitgedeeld. Voor elk stel uit Nederland komen er twee strandlakes tevoorschijn waarop je ook een bordspel kan spelen daarnaast krijgen pa en ma voor hun dertigjarig huwelijk een fotolijst met de woorden friends en daarin al mooie foto's.

Wandelingen
Dan gaan we ons even opfrissen en wandelen langs de kust. Wat een gaaf uitzicht heb je hier! We eten een hokey pokey en guddy guddy gum drops ijsjes en zien het stadje Sumner. We hebben ook alvast Nieuw Zeelandse dollars gepint.

Slapen en eten
Na de wandeling gaan Ilona, Richard, Mark en ik even slapen. We worden gewekt door de lekkere geuren van een barbecue. Na lekker gegeten te hebben kletsen we nog meer bij.

Indrukken aardbevingen
Het weerzien van onze vrienden brengt veel emoties met zich mee. Uiteraard allemaal positieve emoties. Er is in de acht uur dat we er zijn al heel wat afgelachen en bijgekletst. Daarnaast is de eerste aanblik van Sumner erg indrukwekkend. Zeker voor Ton, Angela, Richard en Ilona is het goed te zien hoeveel de aardbeving heeft veranderd. Overal ontbreken er huizen of staan er zwaar beschadigde gebouwen. Nog steeds liggen er hele grote brokstukken langs de weg. We worden ook met de neus op de feiten gedrukt als er een tsunami waarschuwing wordt gegeven. In Salamon eilanden is een aardbeving geweest en een golf kan richting Nieuw Zeeland komen. De volgende ochtend blijkt het gevaar geweken.

Ohja... Het weer is super rond de 20 graden en veel zon!

• 06 Februari 2013 - 23:01

Peter En Marcia:

Hoi jongens,

Ben nog niet thuis of ik zit al met m'n leitje op de bank om te kijken of er al een nieuw vervolgverhaal is. Echt zo leuk om alles te lezen. De buren zullen wel denken dat er een invasie is van Hollanders :-)
    Veel plezier en ook voor Thijs, Jet en de jongens een dikke knuf
    Peter en Marcia

• 06 Februari 2013 - 23:23

Jacqueline Sterken:

Wat een warm ontvangst dat is goed aankomen en wat een lekker ijsje en temperatuur. Het is hier nu 3 graden. Heel veel plezier met elkaar en allemaal de groetjes van jacqueline

• 07 Februari 2013 - 08:22

Wilma:

Hallo allemaal, Wat een leuke ontvangst, Het is leuk om zo ook te genieten wat jullie allemaal doen.
    En nu met de camper op reis leuk hoor veel genieten maar.Hier erg koud en nat niet veel aan.
    allemaal de groeten WILMA

• 07 Februari 2013 - 19:30

Denise:

Wat een leuk welkomstbord ! Erg origineel ! Geniet er maar lekker van ! En dat ijs.....klinkt lekker ! Wat is een hokey pokey ?
    Groetjes en kus. Denise

• 07 Februari 2013 - 19:45

Christien:

Wat fijn dat jullie reis goed is verlopen.
    Geniet van de vakantie en van elkaar.
    Ben best wel een beetje jaloers op jullie.
    het is hier koud, grijs en nat.
    Liefs de Povertjes

• 07 Februari 2013 - 20:05

Cees En Marga:

Lieve allemaal,

Een hele mooie rondreis toegewenst, geniet ervan want het zo weer voorbij. Hier is het rotweer dus je mist wat betreft helemaal niks. Mark, niet te veel gas geven !

Groetjes, dikkeknuffs

Cees, Marga en pootje van Bjork

• 09 Februari 2013 - 16:02

Joke:

wat een ontzettend leuk onthaal. Daar 20 graden en hier sneeuwt het ieder keer. Geniet van jullie rondreis en ik denk dat het zwemmen met de dolfijnen ook erg leuk was / is.
    An, laat je dit keer je voet heel?
    groetjes Joke en Peter