Al veel beleeft in een korte tijd - Reisverslag uit Motueka, Nieuw Zeeland van Maaike - WaarBenJij.nu Al veel beleeft in een korte tijd - Reisverslag uit Motueka, Nieuw Zeeland van Maaike - WaarBenJij.nu

Al veel beleeft in een korte tijd

Door: Maaike

Blijf op de hoogte en volg Maaike

10 Februari 2013 | Nieuw Zeeland, Motueka

Er is weinig wifi aanwezig vandaar dat er weinig gepost wordt

7 februari - Camper halen en rijden naar Hamner
Donderochtend staan we rond allemaal rond half acht op. Om half negen zitten we allemaal aan een heerlijk ontbijt. We hebben een zelf-service ontbijt. Hierna allemaal douchen en optutten. Om half tien gaan Thijs, Ton, Angela, Mark en Richard de camper ophalen. Ilona en Susan gaan tanken de stad en Suus haar huis bekijken en zonnebrillen halen. Jet, Myrinne en ik blijven achter om alles in het huisje op orde te brengen en lekker te lezen in de zon.

Camper
De verwachting was om rond twaalf uur met de camper naar Hamner te rijden. Het ophalen van de camper duurde langer doordat er een aantal zaken zoals een lekke band, ontbrekende beddengoed en gebroken glazen niet in orde waren. Alles om mee te nemen ligt gelukkig klaar dus uiteindelijk rijden we rond twee uur weg van het huis van Jet en Thijs.

De camper is erg luxe en uitgebreid. We hebben voldoende ruimte voor onze spulletjes en kunnen lekker zitten. Tijdens het rijden is de auto wel erg gehorig maar dat maakt niet uit.

Hamner
We zijn binnen twee uur in Hamner. We maken nog een tussenstop om iets te drinken en iets kleins te eten. Thijs en Jet hebben een super huis gehuurd! Het uitzicht is adembenemend. Het huis is ruim en van alle gemakken voorzien. De papas en mamas gaan boodschapjes doen en fish en chips halen. Zodra ze thuis zijn kunnen we aanvallen en de fish and chips bevallen erg goed.

De avond staat in het teken van spelletjes! Iedereen doet wat hij wilt: spelletje, lezen, tvkijken. Voornamelijk wordt er gelachen bij het leren van boerenbridge aan Jet en Myrine. We krijgen nog bezoek van een muisje die Jet buiten zet. Rond twaalf uur gaat iedereen richting bed.

8 februari - Hamner Springs
De volgende ochtend, rond half acht, staan w allemaal op en gaan op weg naar Hamner Springs. Hier kunnen we heerlijk poedelen en uitrusten. Ik (Maaike) neem ook nog een massage. Rich, Mark en Jet nemen ook een aantal keer de glijbaan. Er zijn verschillende baden van normale temperatuur en tot 42 graden. We genieten hier heel erg van.

Daarnaast gaan we na het poedelen en baden naar het stadje van Hamner. Hier kopen souveniertjes en zonnebrillen. We eten die avond soep. Wederom heeft Hariette heerlijk voor ons gekookt. Die avond doen we spelletjes. Ook Paul komt aan vanuit zijn werk en hij doet mee boeren bridge. Het is heel grappig om hem Nederlandse regels van kaarten uit te leggen. De namen van de kaarten, troeven en verzaken is nog best lastig uit te leggen en zorgt voor komische verwarringen. Als iedereen een slaapplekje heeft voor de nacht wordt het weer rustig.

9 februari - Kiakoera
Vanochtend moeten we tussen negen en half tien (sharp) in de auto zitten, zoals mevrouw Jansen zo mooi kan zeggen. En raad eens... Kwart over negen rijden we weg. Richard en ik zitten bij Thijs en Jet in de auto. Susan gaat richting huis want die heeft vanavond een bruiloft, Myrine en Paul gaan met eigen vervoer en de rest van de Fam. met de kamper.

Door de adembenemende bergen van Hamner naar Kairkoera gaan we richting onze bestemming. We zien onderweg veel schapen, koeien maar ook roofvogels en super mooi natuur. Als we bijna bij Kiakoera zijn aangekomen hangt er een mysterieuze mist tussen de bergen. Een super gaaf gezicht. Nadeel van deze rit is dat de meeste wagenziek aankomen.

Dolfijn zwemmen
Als we aankomen in Kaikoera rond kwart voor twaalf, melden we ons bij de dolfine encounter. Hier regelen Jet en ma de zaken zodat wij, Ilona, Mark, Richard en ik, mogen zwemmen en de rest kijken. Als allesin kannen en kruiken is gaan we ons omkleden. We lijken wel kikvorsmannen en vrouwen. En wat zijn die pakken gloeiend heet!

Met een bus gaan we richting de boot. Hiermee varen we uit richting naar de Pacific Ocean. Na een half uurtje mogen er de eerste duik maken. MAAR we worden onverwacht terug geroepen door de gids (ik dacht HAAI! dus stond als eerste aan boord) We moesten ons allemaal verplaatsen en wat we daar zagen was adembenemend! Een groep orka's kwam ons begroeten. Wat is dat prachtig om te zien. Het valt niet te beschrijven oen mooi.

Nadat we de orka's ruim een half uur hebben bekeken gaan we de volgende poging wagen om met dolfijnen te zwemmen. We duiken in totaal zes keer het water in en we hebben vele dolfijnen gezien. Ze springen, zwemmen en spelen wat of. Ook met de zwemmers maken ze contact. Als we nog wat foto's mogen schieten zien we nog vele trucjes.

Aangezien Ilona en ma (wagen/zee)zieker zijn geworden, op de boot, blijven we slapen in Kaikoera. We vinden op aanwijzing van Thijs een super camping. Snel de kamper op het plekje zetten en eten bij Robbies (een soort berenrestaurant). Hier eten we heerlijk. Allemaal volle borden met heerlijk vlees. Ilona en ma zijn gelukkig snel weer opgeknapt. Hierna door naar de camper met een spelletje skibo en heerlijk slapen.

10 februari - Kiakoera naar Nelson
We hebben de eerste nacht in de camper allemaal goed geslapen. Om half acht is iedereen wakker. We gaan douchen en hierna in de stralende zon ontbijten. Om half tien rijden we richting Nelson via Blenheim. De eerste helft rijd Rich en de andere helft Mark. Dit gaat helemaal goed! Onderweg stoppen we om zeehonden te kijken.

In het stadje Havelock stoppen we voor een plasje, broodje en iets te drinken. We lunchen hier in de mooie haven aan een picknick tafel. Hierna rijden we door richting Nelson. Nelson is een ontzettend gezellig stadje met allemaal kleine winkeltjes. Ilona en Mark trakteren ons op heerlijke milkshakes. Ook kopen we een usb met internet en verleng kabeltjes.

• 10 Februari 2013 - 10:21

Agnes:

Hoi allemaal! Wat een reis zeg! Geniet ervan!!!!! Dikke kus ronald en agnes!!

• 10 Februari 2013 - 10:42

Jelle:

Hey daar,
    Zo nu maar eens een berichtje van mij.
    Lees echt alle verslagen hoor!!!!!
    Geniet er van maak je maar 1x mee!!!!!

Groeten aan allemaal en een voorspoedige ontdekkingstocht gewenst,

Jelle

• 10 Februari 2013 - 10:48

Peter En Marcia :

Heerlijk om weer wat van jullie te lezen, zeg tegen Peet, moet je kijken hoeveel mensen de website bekijken ( al zo'n 1300 keer ), vind je het gek , jij kijkt al minimaal 5 x per dag :-) .
    Jongens wat een reis, moet toch dik kippenvel geweest zijn om de orka's te zien in het echie. Hebben gelachen om Maaike met haar haai, kan me er alles bij voostellen :-) . Zou denk ik ook de 1e weer aan boord geweest zijn.
    Alles goed hier, dikke kus van ma. Met ome Joop gaat het een stuk beter.
    Veel plezier, dikke knuf van ons

• 10 Februari 2013 - 11:32

Wilma:

Hallo allemaal,
    Wat een belevennis make jullie mee? Denk je dolfijn te zien
    krijg je eerst orkas' te zien wat graaf en dan nog dolfijnen wat een belevennis.
    Hier weer sneeuw gevallen maar verder alles goed.
    Groeten aan ierdereen en jullie een dikke knuffel.

Tot de andere reisverslag Ma

• 10 Februari 2013 - 11:32

Remon:

Hey luitjes,

Wat een super geweldige ervaring zeg!!! En een super gave foto van die orca's!!!
    kijk alweer met smart uit naar het volgende reisverslag !
    Geniet van jullie reis verder!!!
    Denk aan jullie!,
    Dikke kus

• 10 Februari 2013 - 13:09

Elly Buiter:

Hallo allemaal,

wat een heerlijk reisverslag en ik ben de tel kwijt, maar het lijkt wel of jullie al weken onderweg zijn ipv enkele dagen. Geniet ervan en hopelijk hebben jullie toch regelmatig wat tijd om ons achterblijvers op de hoogte te houden van jullie avonturen. Tot het volgende verslag.

groetjes

Elly

• 10 Februari 2013 - 13:23

Jacqueline Sterken:

Wat een geweldig verslag, heerlijk lijkt me dat in dat warme bad hier ligt een pakje sneeuw.
    We wensen jullie heel veel plezier verder maar dat gaat zeker lukken.
    Groetjes Jacqueline

• 10 Februari 2013 - 17:16

Cees En Marga:

Hallo lieve allemaal,

Super mooie foto van die orca's, Prachtig om te beleven ! We zijn zeer benieuwd naar alle foto's.

Geniet van de mooie vakantie en ervaringen. Hier mis je momenteel niks, sneeuw en kou, dan maar Nieuw Zeeland in de warmte toch.

veel liefs van ons.

• 10 Februari 2013 - 19:39

Wendy:

Hoi allemaal,

Met veel plezier lees ik het reisverslag ! elke dag beleven jullie weer wat moois,
    zo ook het zwemmen met dolfijnen..geweldig !!

Wens jullie voor week 2 heel veel plezier en geniet van alles en elkaar !!!

Liefs Wendy X

• 10 Februari 2013 - 20:14

Leanne:

Heeee ktje!!!

Wow, zeker al veel beleefd! Leuk, die 'trucjes' van die dolfijnen, haha! ;) Erg leuk om je verhalen te lezen en je zo dus toch een beetje te volgen. Nou, lekker verder genieten jij!

xxx 'en een fijne dag verder...', ;)
    Leanne

• 11 Februari 2013 - 11:11

Cees En Marga:

Beste Ton en Angela,

Van harte gefeliciteerd met jullie 30 jarige huwelijk. Deze vakantie is natuurlijk al super, maar maak er een hele mooie dag van.

Fam. van Rijn

• 11 Februari 2013 - 17:44

Ella:

Hallo allemaal,

Allereerst ( lekker vlug) van harte gefeliciteerd met jullie 30 jarige huwelijksjubileum Ton en Angela. Nog vele mooie, avontuurlijke en vooral gezonde jaren erbij. Voor goede wensen is het nooit te laat toch?

Heerlijk dat jullie zo genieten van al het moois. Orka's, die kom je niet tegen hier op de Oude Maas denk ik, dus neem dat maar goed in je op.
    Maaike, ik ken je eigenlijk niet eens, maar je maakt hele leuke verslagen. Je bent een toppertje heb ik het idee.
    Groetjes en heel veel plezier.

Ella

• 13 Februari 2013 - 22:11

Ed En Desiree:

Ha globetrotters,

Allereerst Ton en An, van harte gefeliciteerd met jullie 30 jarige huwelijk Wel enkele dagen later maar ja met al dat tijdsverschil maakt dat nu ook niet uit, het komt tenslotte uit een goed hart moet je maar denken..
    Echt leuk om jullie ervaringen te volgen, jullie buitenland-correspondent Maaike levert goed verslag van jullie avonturen.
    Prachtig trouwens het verhaal van de orka's, dit zijn echt onvergetelijke momenten.
    Blijf genieten van al dat moois.

Een lieve groet,
    Ed en Desiree