Abel Tasman & Westport - Reisverslag uit Westport, Nieuw Zeeland van Maaike - WaarBenJij.nu Abel Tasman & Westport - Reisverslag uit Westport, Nieuw Zeeland van Maaike - WaarBenJij.nu

Abel Tasman & Westport

Door: Maaike

Blijf op de hoogte en volg Maaike

12 Februari 2013 | Nieuw Zeeland, Westport

10 februari - Naar Motueka (vervolg)
Na winkelen in Nelson gaan we richting de een supermarkt/winkel die the warehouse heet. Hier kan je bijna alles aan non food producten krijgen. We halen hier nog een kaasschaaf, tasje, souveniertjes, nagellak remover en zonnebrand. Hier tegenover zit een countdown. Dit is een ook een gigasupermarkt. Hier doen we inkopen voor het avondeten (noodels). Hierna rijden we door richting Motueka om alvast dichter bij Abel Tasman park te zijn.

Waarvan we dachten dat de trip nog minimaal twee uur zou duren viel dit reuze mee. We kwamen rond half zes al aan. We slapen deze keer bij een Holiday 10 park. Hier boeken we een boot- en wandeltocht in het Abel Tasmanpark voor de volgende dag. Aangezien we toch meer trek hadden dan alleen noodels zijn we nog even naar de Mac gegaan voor een vette hap. Morgen om kwart over acht moeten we klaar zijn voor de tocht.

11 februari - Abel Tasman park/jubileum 30 jaar getrouwd ma en pa
Vandaag vroeg op om op tijd de bus te halen voor onze wandeltocht. Als pa en ma gaan douchen hangen wij snel slingers en ballonen op. Wat vonden ze dat een verrassing! Om half negen worden we opgepikt door de bus (met buschauffeur Keith) en om kwart over negen zitten we op de boot.

Onderweg zien we veel zeehonden (ook kleintjes) en de prachtige kustlijn. Na anderhalf uur komen we aan op het beginpunt Awaroa. Hier drinken we een colaatjes bij een cafeetje en beginnen we de tocht. Overal zien we mooi bomen, planten, beestjes, beekjes en vogels. Er is een klein vogeltje die bijna een kwartier met ons mee vliegt en we komen ook nog een (dode) spin tegen. Als we bij een hoog uitkijkpunt fotos staan te maken vliegt er een grote vlieg tegen mij aan. Ik gil zo hard dat Ilona van schrik mee gilt.

Het is een beetje bewolkt maar wel lekker warm. De uitzichten zijn werkelijk prachtig. Na anderhalf uur wandelen moeten we even stoppen aangezien het hoogwater is en de weg vol met zeewater ligt. Rich en Mark gaan alvast aan de overkant kijken en een stuk zwemmen, wij wachten nog even, Gelukkig wordt het snel eb en kunnen we de oversteek maken. Nog een anderhalf uur lopen en we zijn bij het eindpunt Tonga Quarry. We worden weer door de boot opgepikt en hierna worden we door Keith thuis afgezet.

Bij de kamper aangekomen drinken we iets en gaan we het zeewater van ons afspoelen. Hierna gaan we uiteten bij het restaurant Hot Mamas. Super aardige bediening en we eten heerlijk pizza en pasta. Hierna terug naar de kamper om fotos te kijken. Om kwart over tien gaan we na een super dag allemaal naar bed.

12 februari - veel rijden naar Westport
Vandaag wordt een dag van veel kilometers. We willen van Motueka richting Westport rijden dit is ongeveer 300 kilometer. Maar eerst slapen we uit en zitten rond negen uur aan het ontbijt. We gaan via Murchinson richting onze eind bestemming. We volgen constant een grote rivier en dit geeft hele mooie plaatjes.

Als we bij onze tussenstop in Murchinson aankomen eten we een tosti naar eigen invulling. Bij het cafe ziet Angela een folder met de swingbridge. ze geeft aan dit heel graag te willen doen. Zo gezegd zo gedaan. Vier kilometer verderop gaan Angela, Richard en Mark van de cometline (kabelbaan). Het is wel zeventien meter hoog! Ze vinden het alle drie een super ervaring. Enige nadeel is dat we worden aangevallen door sandflys (soort muggenbeten)

Rond vier uur komen we aan in Westport en checken we in bij de camping. Dit keer vlak langs het strand. Hierna gaan we richting de supermarkt voor het avondeten. We slaan alles in om spaghetti te maken. Richard en ik zijn vanavond de chefs! Iedereen vind het eten gelukkig lekker. Na het eten besluiten we richting de zeehonden-kolonie te rijden die iets verderop is.

Na vijf minuten rijden zijn we er aangekomen. Als we uitstappen zien we een klein vogeltje en we denken een kiwi te zien maar.. helaas het is een weka (broertje van de kiwi). Als we richting het uitkijkpunt lopen komen we een andere toerist tegen die aangeeft geen zeehonden te hebben gezien. We lopen toch door en dat is maar goed ook! We zien vele zeehonden en ook pups. Echt ontzettend leuk. Hierna richting de kamper om weer lekker naar dromenland te gaan. Morgen richting de pancake rocks.

• 12 Februari 2013 - 10:58

Jacqueline Sterken:

Allereerst van harte gefeliciteerd met jullie 30 jarig huwelijk. Jullie hebben weer een heleboel moois gezien geweldig om te lezen. Heel veel plezier verder groetjes jacqueline

• 12 Februari 2013 - 11:41

Sanne:

Hey zus,

Wat een leuk verhaal! Wat super dat angela en ton hebben mogen genieten van hun 30 jarig huwelijk, dat moeten wij nog eens zien te gaan doen =D

Ik ben benieuwd naar het volgende verhaal en geniet ervan en maak veel foto's!!

Dikke Kus SM&s

• 12 Februari 2013 - 17:19

Wilma:

Hallo allemaal,

Wat een leuke verslag weer zo genieten wij hier ook van het
    moois wat jullie allemaal mee maken.

Ton en Angela gefeliciteerd met jullie huwelijk.

groetjes wilma.

• 13 Februari 2013 - 12:06

Cees:

Hallo luitjes

Angegela en Ton van hartegefeliciteerd, op naar de volgende 30.
    Leuk om dit allemaaal zo te lezen, is net of we er een beetje bij zijn.

groetjes

• 13 Februari 2013 - 12:56

Paula:

Hi Maaike,
    Als je jou reisverslagen leest zou je niet denken dat jullie er pas een dikke week zijn! Zoveel al gezien, en gedaan. Veel plezier verder.
    Groeten ook aan de familie,
    Paula

• 13 Februari 2013 - 17:01

Eric:

Beste mensen, wat gaaf te zien dat jullie het ondanks Ton zo naar je zin hebben!
    Heel veel plezier en Angela: knap hoor, al 30 jaar volhouden!
    Ha ha doei!

• 13 Februari 2013 - 17:43

Johan En Nel:

Van harte gefeliciteerd met jullie trouwdag.
    Jullie hebben de reis van je leven.
    Nog heel veel vakantieplezier.
    liefs

• 13 Februari 2013 - 20:48

Wendy:

Hoi allemaal,

Heel leuk om jullie reis op deze manier te volgen...je schrijft het echt heel leuk Maaike !!
    Angela en Tom van harte gefeliciteerd met jullie trouwdag :-))

Geniet van al het moois wat jullie zien en mee maken op deze geweldige reis !!

Liefs Wendy X